Namiřte na cíl a jděte za svým snem.
Nevzdávejte se.
A pamatujte na slova klasika:
"Nejvíce nás omezují hranice, které si sami stanovujeme."
Správné držení těla - obrázek

Správné držení těla - obrázek

Všude se stále mluví o důležitosti správného držení těla, ale co to přesně je? Tady máme několik bodů, které nám to popíšou.
Pro úvod se mrkneme z boku do zrcadla - měli bychom mít v jedné rovině ucho, rameno, kyčelní kloub a vnější kotník.

Správné držení těla znamená:
  • Uši jsou v úrovni ramen.
  • Ramena jsou rozložená do stran, spuštěná dolů, obě ve stejné výši.
  • Hrudník vypjatý, hrudní kost je více vpředu než břicho. Prsní bradavky jsou ve stejné výši.
  • Lopatky jsou spuštěné dolů, jejich dolní konce neodstávají od hrudníku a jsou obě ve stejné výši.
  • Břicho je oploštělé, zatažené, ale ne křečovitě.
  • Boky jsou ve stejné výši.
  • Pánev je podsazená a bederní prohnutí je pouze mírné.
  • Dolní končetiny jsou v kyčlích mírně vytočené ven, špičky mírně od sebe, podélná i příčná klenba je správně vyklenutá, těžiště je uprostřed chodidel.

Hezky to zní, ale když ono to často vypadá jinak…

... hlava vysunutá dopředu nebo zakloněná, hrudník plochý nebo vpadlý, ramena vytažená nahoru a dopředu, jedno rameno výš, lopatky odstávají, břicho je povolené a vystrčené, bederní zakřivení zvětšené či oploštělé, jeden bok vysunutý do strany nahoru, dolní končetiny utočené dovnitř, klenby chodidla jsou zborcené, neboť těžiště je na předním konci chodidla … pak je vaše držení těla špatné.

Při zvětšené bederní lordóze (prohnutí) se vystavujete zvýšenému zatěžování a postupnému opotřebovávání bederní páteře, kyčelních i kolenních kloubů a deformaci příčné klenby, kloubů palce i prstců nohy. Jinak řečeno, připravujete si podmínky pro vznik artrózy kloubů dolních končetin nemluvě o potížích s páteří.
11.08.2008 09:27:20
Jesterka_J
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one