Namiřte na cíl a jděte za svým snem.
Nevzdávejte se.
A pamatujte na slova klasika:
"Nejvíce nás omezují hranice, které si sami stanovujeme."

Druhy strečinku

Druhy strečinku - obrázek

Druhy strečinku - obrázek

Strečink zahrnuje nejen jednoduché natahování svalu v průběhu běžných pohybů, ale náročné techniky, které využívají různých metod k dosažení lepšího uvolnění svalu a k dosažení výraznějšího protažení.
Každá strečinková technika má své opodstatnění při tréninku aerobiku, ale i dalších sportovních odvětví. U některých strečinkových technik nestojí v popředí zvyšování kloubního rozsahu.
  1. Dynamický strečink (aktivní strečink)
    Zdrojem síly k protahování je sám cvičenec. Používá se soubor cílených (zaměření se na jeden konkrétní fyziologický pohybový cíl  s vyloučením negativních účinků) protahovacích cvičení, jejichž smyslem není maximální protažení, ale jsou kompromisem mezi posilováním a protahováním. Sval protahujeme bez hmitání a pružení v souladu s dechovým cyklem.   
  2. Statický strečink (pasivní strečink)
    Zdrojem síly k protahování je partner nebo přístroj. Svaly se natahují pomalu, po dosažení požadované strečinkové polohy dochází ke znechybnění kloubu. Výdrž v této poloze trvá několik (15-60) sekund. Statický strečink je inteznivnější než než protahování aktivní (dynamické). Hlavním ukazatelem míry protažení je pocit nebolestivého natažení. Protahujeme opět v souladu s dechovým cyklem.   

 

Tyto dva druhy jsou základní, se kterými se můžete setkat. Kromě nich existují i další druhy, jako jsou např.

 

  • balistický strečink  - někdy bývá zařazován mezi dynamická protahovací cvičení. Cviky se provádí švihem - svaly se natahují rychle, dynamicky, krajní poloha se dosahuje krátkodobě. Tento strečnik také zahrnuje hmitání a pružení v určité strečinkové poloze. Snadno se vybaví napínací reflex, který účinnost protažení sníží.
  • rytmický strečink - kombinace dynamického a statického strečinku s plynulými přechody z jedné strečinkové polohy do jiné za současného využití hudby. Slouží k dosažení lepšího uvolnění a relaxace, např. na konci cvičební lekce.
25.08.2008 12:40:56
Jesterka_J
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one